top

Postal Surveys

Postal surveys consist of mail-distributed questionnaires which the respondents complete and return to MEGAFON by post. 


 

SELECTION OF METHOD

Postal Survey

One advantage of this type of survey is that the respondents can complete the questionnaire at their own pace. In MEGAFON’s experience, postal surveys are especially suited to older target groups where respondents do not wish to be interviewed via telephone, because they are hearing impaired or it makes them feel uncomfortable.

One disadvantage of postal surveys is that they tend to have a lower response rate as the respondent is required to return their answers by post.

POSTAL SURVEYS REACH OLDER RESPONDENTS

A postal survey may be the way to go when the aim is to survey a specific, older group of respondents, e.g. care-home residents. There may be several reasons why members of this segment do not wish to participate in a telephone or on-line interview. With a postal survey, however, they have the chance to answer the questions at their own pace and with help from others if necessary.     


 

MEGAFON HAS SEEN GOOD RESULTS

Nevertheless, MEGAFON has seen good results from sending follow-up reminders to respondents who fail to return the questionnaire. Alternatively, it is possible to call those respondents who have not yet returned the questionnaire to offer them the chance to answer over the phone.


 

HVORFOR VÆLGE MEGAFON?

solid og omfattende erfaring

MEGAFON har en solid og omfattende erfaring med undersøgelser for private og offentlige virksomheder og organisationer. Vi giver jer en individuel rådgivning og gennem et tæt samarbejde med jer sammensætter vores konsulenter det undersøgelsesdesign, der er optimalt i forhold til netop jeres problemstillinger og behov.
 

højt kendskab og troværdighed 

MEGAFON er et af de mest kendte analysefirmaer i Danmark, velkendt for en høj kvalitet og troværdighed. Ved at vælge MEGAFON får I fra starten en høj troværdighed hos dem, der skal bruge undersøgelsen: ledelsen, politikere, journalister og meningsdannere. At vælge en anerkendt samarbejdspartner gør jeres arbejde nemmere i alle faser af undersøgelsen. 
 

uafhængige resultater og høje svarprocenter 

Når I skal udføre analyser, er det en god ide, at undersøgelsen bliver udført af et uafhængigt analyseinstitut, så analysen ikke bliver påvirket i en bestemt retning. Samtidig vil respondenterne være mere villige til at deltage i en undersøgelse, når det er et velkendt og respekteret firma, der kontakter dem. Med MEGAFON som afsender får I en uafhængig, seriøs og valid undersøgelse med en højere svarprocent, der sikrer en bedre kvalitet.  
 


 

Connie F. Larsen

Head of Citizens' Satisfaction

Contact Connie
+45 77 414171
cfl@megafon.dk

MEGAFON

Alhambravej 12 • 1826 Frederiksberg C
VAT nr. • 14904492
Telephone • +45 77 41 41 41
E-mail • megafon@megafon.dk